24Cargo.pl

blog o transporcie, logistyce i motoryzacji

narzędzia są niezbędne w każdym warsztacie wulkanizacyjnym
Motoryzacja

Te narzędzia są niezbędne w każdym warsztacie wulkanizacyjnym

Każdy profesjonalny warsztat wulkanizacyjny wymaga bardzo wysokiej jakości sprzętu. Często dopiero na początku działalności nabywamy wszystkie urządzenia i materiały niezbędne do wykonywania najróżniejszych prac. Następnie rozbudowujemy zaplecze.  W tym tekście przedstawimy najbardziej newralgiczne wyposażenie potrzebne do warsztatu wulkanizacyjnego.

Podstawowe wyposażenie warsztatu samochodowego 

Montażownica jest głównym sprzętem w warsztacie. Sprzęt ten jest drogi i może być znaczącą inwestycją finansową dla sklepów, które dopiero zaczynają. Ważne jest, aby zdecydować, czy potrzebujesz montera kół tylko do kół osobowych, czy do wszystkich kół ciężarowych (ręcznych i automatycznych).

Kolejnym ważnym elementem wyposażenia warsztatu jest prostownica do kół. Choć jest to spora inwestycja, kierowcy coraz częściej korzystają z usług prostowania felg. Początkowy koszt może się szybko zwrócić. Większość profesjonalnych urządzeń może być wykorzystywana do naprawy felg wykonanych z aluminium lub stali do 24 cali. Maszyny te umożliwiają szybką i łatwą naprawę uszkodzonej felgi. W większości przypadków wykonanie takiej usługi przy użyciu prostownicy zajmuje zaledwie kilka minut.

Do odkręcenia opon potrzebny będzie również odpowiedni klucz. Klucz pneumatyczny jest świetną opcją, jeśli nie mamy do dyspozycji kompresora. Pozwala on na szybkie i sprawne wykonanie pracy. Należy również wziąć pod uwagę ciężarki do wyważania kół. Istnieją dwa rodzaje ciężarków. Są one mocowane do felg aluminiowych, a następnie nabijane na felgi stalowe.

Podczas wymiany opon musimy mieć odpowiednią pastę montażową oraz łyżki do montażu i demontażu. Pamiętajmy, że warsztat może zaoferować również naprawę opon. Musimy mieć kilka narzędzi. Czym są te narzędzia? Szczypce mogą służyć do usuwania ciężarków, szydła lub skrobaczki, a także do cięcia i toczenia. Można również zakupić kompletne zestawy naprawcze. Zestawy te zawierają wszystkie potrzebne elementy.

W skład wyposażenia warsztatu wchodzi również ciśnieniomierz do opon. Za jego pomocą można sprawdzić ciśnienie w oponach po napompowaniu. Aby stwierdzić, czy opona spełnia wymagania drogowe, musimy mieć w warsztacie tester głębokości bieżnika. Należy wziąć pod uwagę skrzynkę warsztatową. 

Skrzynka warsztatowa jest niezbędna w każdym garażu oraz we wszystkich warsztatach specjalizujących się w naprawie i wymianie opon. Modele z kółkami świetnie sprawdzają się w codziennej pracy, zwłaszcza jeśli wielu pracowników często korzysta z tych samych narzędzi. W skrzynce narzędziowej znajduje się całe wyposażenie.

Sprzęt, który usprawnia pracę mechaników

Praca mechaników samochodowych nie należy do łatwych. Dlatego wyposażenie warsztatu jest tak ważne i niezbędne. Wszystkie wymienione powyżej przedmioty są niemal obowiązkowe dla mechaników. Gdy potrzebujesz wyposażenia do warsztatu samochodowego warto odwiedzić branżowe sklepy internetowe lub stacjonarne zajmujące się sprzedażą tego typu produktów. 

Diagnostyka komputerowa jest ważnym elementem jeśli chodzi o kwestie motoryzacyjne. Czasami drobna usterka może spowodować, że silnik przestanie pracować. Co zrobić, aby dokładnie określić przyczynę unieruchomienia silnika? W takich przypadkach można wykorzystać diagnostykę komputerową. Jest ona bezkonkurencyjna.

Każdy producent samochodów początkowo chciał opracować swój własny standard. Diagnostyka komputerowa silnika lub innych podzespołów nie mogła być wykonywana w innych niż autoryzowane stacje obsługi.

Wprowadzenie we wszystkich samochodach układów elektronicznych kontrolujących skład mieszanki (tzw. sonda lambda) umożliwiło standaryzację. Praca mechanika nigdy nie była łatwiejsza dzięki diagnostyce komputerowej. Niektórych usterek nie da się zdiagnozować za pomocą zwykłej diagnostyki. 

Diagnostyka komputerowa sprawia, że praca mechanika jest znacznie łatwiejsza, szybsza i bardziej precyzyjna. Mało prawdopodobne jest, aby jakikolwiek kierowca zostawił swój samochód u mechanika na dłużej niż kilka tygodni na czas stawiania diagnozy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *